Wymiana oleju
Z wymianą oleju jest jak ze zmianą opon – trzeba to robić systematycznie, inaczej z małej usterki może urosnąć spory problem. Oczywiście oleju nie wymieniamy tak często, jak opon, ale na pewno nie rzadziej niż proponuje to producent. Optymalnie byłoby robić to co 20.000 km płynnej jazdy na terenach pozamiejskich lub czasowo – każdego roku. Jeśli Twój samochód nie należy do najnowszych i jeździsz po terenach miejskich, skracaj liczbę do 15.000 km. Przy najbardziej wymagającej i eksplorującej samochód jeździe olej trzeba wymienić już co 10.000 km. Częściej trzeba też to robić, gdy Twoje auto jeździ na gaz.
Jeśli zdecydujesz się na zakup oleju i filtra w moim serwisie samochodowym, zaoferuję gratisową wymianę oleju. Na wymianę oleju umawiam się z dnia na dzień, sam „zabieg” trwa ok. 30 minut.
Jaki olej wybrać?
To pytanie stawia sobie wielu nie tylko początkujących kierowców. Producenci samochodów stworzyli w tym zakresie własne wymagania i podpowiadają, jaki olej jest dla silnika auta ich marki najlepszy. Nie oznacza to jednak, że nie istnieją oleje uniwersalne, które dobrze sprawdzą się przy wielu rodzajach samochodów. Przykładowo, olej VW 507 00 nadaje się do silników z instalacją common rail, a Low SAPS do aut wyposażonych w silniki Diesla i filtr cząstek stałych. Na stronach producentów można znaleźć instrukcje z informacjami, jaki olej należy stosować do danego rodzaju silnika.
Ze względu na lepkość, oleje dzielimy na: mineralne, półmineralne i syntetyki. Który z nich wybrać? Zapraszam do mojej stacji, sprawdzę stan silnika i podpowiem, czy olej syntetyczny będzie najlepszym rozwiązaniem.