Wymiana zawieszenia
Zawieszenie pojazdu to według powszechnie obowiązującej definicji zespół elementów łączących koła z resztą samochodu. Wymiana zawieszenia polega na zastąpieniu jego popsutych czy zużytych elementów na nowe.
Wyróżniamy trzy grupy zawieszenia, jakie można spotkać w pojazdach:
- zawieszenie zależne – w którym ruch jednego koła danej osi ma wpływ na drugie koło,
- zawieszenie półzależne – w którym ruch jednego koła danej osi w niedużym stopniu wpływa na drugie koło,
- zawieszenie niezależne – w którym ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło – to najbardziej popularne zawieszenie, oparte na tzw. kolumnach MacPhersona.
Zawieszenie składa się z:
- części resorujących typu sprężyna śrubowa czy resor piórowy,
- części prowadzących koło (prowadnice i łączniki), np. drążka poprzecznego czy wahacza,
- części tłumiących, np. amortyzatora.
Moja firma zajmuje się wymianą wszystkich rodzajów zawieszenia i dysponuje szerokim wyborem części do tego przeznaczonych.
Ile kosztuje wymiana zawieszenia?
Koszt wymiany zawieszenia waha się w granicach 1.500 do 6.000 zł i jest uzależniony od marki i rocznika samochodu, a także od kosztu części do danego auta. Na pocieszenie mogę dodać, że nie zawsze wymiana zawieszenia łączy się z tak dużymi sumami, dlatego zawsze warto w tym zakresie zasięgnąć porady specjalistów.
Amortyzatory, prowadnice i sprężyny to elementy zawieszenia, które cały czas pracują, dlatego ich zużycie jest tylko kwestią czasu. Nie oznacza to jednak, że jesteś zupełnie w tej kwestii bezradny. Staraj się jeździć po prostych drogach i zachowując odpowiednią prędkość, a zawieszenie Twojego auta będzie dłużej sprawne. Pamiętaj też, by raz w roku sprawdzać jego stan.